måndag, september 24

orkade hela helgen lång

Ibland står jag förvånad över hur mycket jag faktiskt orkar. För så många gånger blir jag besviken över hur lite.

Denna helg var jag på fyra saker.

Javisst ni läste rätt, fyra saker! Jag var på Eva S disputationsfest och kom hem kl.1.30. Gick upp hyffsat tidigt på lördagen och lagade en mazarinkaka till farmors födelsedag, tyvärr firades hon på sjukhuset. Hemma igen var det dags för salladsgöring till årets sista (?!) kräftskiva hos L. Vi var hemma tidigare denna gång men höll ut länge. Söndagen gav vi Rs brorsdotter namn. Vi och trettio andra fikade och hade trevligt.

Sen däckade jag och R i hans säng, mitt på eftermiddagen. Hur mysigt som helst. Även ett studentrum rymmer mycket ibland.

Nu är det måndag. Snart är det dans. Jag är trött, lite förkyld men lycklig.

Hur mår du?

1 kommentar:

Gregorio sa...

Jag är lycklig, lyckligare än någonsin och du är anledningen.

Helgen var hyfsat bra=)

Mazarinkakan rockade, vinet och kräftorna var trevligt och jäkligt bra fika!

Men trevligast var ändå som vanligt hänget med dig. Längtar till 1 nov!