torsdag, december 6

sinterklaas

Igår var det Sinterklaas i Nederländerna. Hade nästan glömt bort det men på väg till ett möte i Samverkanshuset stötte jag ihop med Ron (min nederländska bundsförvant på universitetet) och han påminde mig glatt. När jag kom hem hade jag dock nästan hunnit glömma bort detta igen tills Robert öppnade brevlådan och fann ett paket till mig från "Sint en Piet". Min älskade moster Hanneke skickar varje år ett paket med fantastiskt rim och trevligt/gott innehåll. Rimmet brukar få tårarna att svälla fram, så även i år. Hon skriver så fina saker så jag bara längtar "hem". Jag fick även godsaker som pepparnötter och chokladbokstäver...men även en kokbok med härliga italienska recept.

I somras njöt vi av en "torta verde" som Brunel hade lagat ur kokboken, nu kan jag se till att andra får njuta av den hemma hos mig.



Jag längtar efter sommaren. Tiden då jag och Robert (och förmodligen även Didi) ska njuta av vår uteplats. Är rätt less på snön....fast säg inte det till Robert då jag försöker få honom att gilla snön och om inte jag gör det så faller min argumentation.

Inga kommentarer: