onsdag, april 2

Wgln symposium i Lund

Nu har jag spenderat två dagar i Lund. Det där att det var i Lund spelar nästan ingen roll då jag knappt såg ngt av staden. Det blir lätt så när man är där i arbetsrelaterade ärenden, men men det var i alla fall i kunskapen högborg jag var och frotterade med Wallenbergare. Stiftelse bjöd på resa, hotell (Grand Hotell...mycket fint), middag (på Grand Hotell) och själva symposiet med mängder av intressanta förelärare både från Sverige och USA (bl.a. Stanford University).

Det var kul att diskutera skolrelaterade frågor igen.. det känns som jag ofta hamnar så långt i från det i mitt nuvarande arbete att jag glömmer bort hur intressant det egentligen är. Jag får passa på att tacka min diskussionspartners från Hagaskolan som gav många intressanta uppslag att fundera vidare kring. Vi får väl se när jag vågar mig in i skolvärlden igen....

Inga kommentarer: