onsdag, december 24

julafton i Oslo

Nu är jag och nästan hela min familj i Oslo och hälsar på Sverre. Pappa är i Kamerun någonstans ute på Savannen och svettas, så han är inte här. Vi har det betydligt kallare här i Norge, kylan påminner om tiden i Göteborg, sådär lite rått.

Det är skönt att komma iväg från Umeå. Det blir svårare att ta tag i allt om jag inte är hemma. Vi är dock bara i Norge tills på söndag så jag har fyra dagar hemma sen innan jag ska jobba igen.

Hösten har i alla fall varit oerhört slitsam men lärorik på många sätt. Vet fortfarande inte om läraryrket är min grej men än så länge så lyckas jag hålla mig ovanför vattenytan med bara ett och annat kallsup. Är lite orollig för våren men jag ska försöka att inte tänka på det för mycket och ta det lite som det kommer. Har hittills inte kunnat planera min undervisning mer ännågra dagar i förväg. Utan tidigare erfarenhet och rutin är det svårt att beräkna hur långt saker och ting tar och om det man gör är på rätt nivå.

Ikväll är det i alla fall julafton. Vi skulle inte köpa några julklappar men efter en runda på byn igår så har vi ändå köpt var sin för att kunna ha en liten julklappslek.

Ha nu alla en riktigt god jul!!!

Inga kommentarer: