fredag, juni 1

prioritera rätt är inte lätt

Många val denna vecka. Vissa lättare än andra (ja... jag vågar chansa, du ger mig inget val).

Måndagens val avgjorde onsdagen. Jag tror det blir bäst så, men nu får jag ställa upp. Det finns helt enkelt inte i min världsbild att ett sådant galet samarbete skulle fungera så jag kan inte annat än välja det jag valde. Nu får jag göra mitt bästa.

Tisdag gav utslag. Vi skulle vara med. Det känns bra. Jag har förtroende.

Onsdagen blev enkel. I alla fall relativt. Blev dock förvånad över att vissa inte verkar kunna ta sin förlust. Det var ju bra att spaderna redan var inköpta. Han gör sig påmind, men jag avstår. Han ersätter inte dig, men egot fick sitt.

Torsdagen valde jag dig igen... och igen... och igen... och igen... Dina ord fyller varje spricka av tvivel och släter över varje sår.

Fredag kommer samtalet som kunde ändrat hela veckan, men för sent. Jag har gjort mitt val. Det blir Umeå. Tack för att ni visade intresse, egot på topp igen.

Med ett leende på läpparna börjar helgen. I natt möter smilgropen ditt hjärta. Tar väl hand om den.

Inga kommentarer: