onsdag, januari 9

2007

januari
slutar på UmPe 4-ever
nästan 30% på midgårdskolan men LAS kom i vägen
blir 100% sektionskonsult på Umeå studentkår

februari
får ut min gymnasielärarexamen trots restpoäng, bra med tillgodoräkning
du kommer tillbaka till Sverige
går med i Samhällsvetarpartiet platsar högt på listan
valkanpanjsplaneringen börjar

mars
vissa månader minns jag inte
men jag vet att du gjorde mig olycklig

april
valkampanj
träffar kärleken men inser det inte än

maj
nobbar bullarna
sabbar nästan kärleken men tar ett viktigt beslut
är numera ihop
tackar nej till intervjun i Lycksele
ställer upp som presidial
vi blir kollegor (igen)

juni
avslutar ett förtroendeuppdrag och börjar på ett nytt
åker till Nederländerna
saknar dig så jag dör (nästan)

juli
kommer hem
är fotograf på bröllop i Kalix
har semester hemma
tårna värker

augusti
arbetet drar igång för fullt
vi åker till Norrbyskär
första doppet sker i Nydalasjön
du vill inte bo med mig
vi skriver på huskontrakt på Tomtebo, trycket lättar från bröstet

september
jobbet sliter
kärleken växer
försöker få tiden att gå fortare

oktober
flyttkartonger i hela lägenheten
skönt att få andas ut
fyller nästan tant
flyttar till Tomtebo

november
lycklig
Göteborgsresa för Umeå universitet, jag finns på varenda spårvagn
packar upp och homestylar

december
en kall dusch möter mig ännu en gång, om du ändå kunde se bortanför dig själv
lilla julafton slutar med förlovning, lycklig
syrran kommer för att fira jul
julafton utan snö men med öppen spis och pigg mormor
syrran fyller 20 på årets sista dag, vi äter tapas och dricker drinkar

Inga kommentarer: