torsdag, januari 3

dyr lyx

Efter 14 dagar vill jag ha en månad till. För mycket att begära? Nä...tycker inte jag. Vill ha tid att tänka efter, känna efter, komma i kapp... hinna andas. Såg ett en brittisk dokumentär på Svt igår om några britter som åker till Andalusien för att studera islam. Det var en intressant dokumentär men det som fick mig mest att tänka var deras chans att faktiskt göra det som jag efterfrågade; att vara med sig själv och hinna reflektera. Under större delen av min utbildning har jag förväntas reflektera över all sorts litteratur men att verkligen få reflektera över livet har jag sällan haft tid för. Är det den nya lyxen? Tid till sig själv det är dyrt. 

Jag ska detta år försöka hinna med att skämma bort mig själv med mer tid. Om det är ett nyårslöfte? Det vet jag inte. Brukar vara dålig på att hålla sådana.

Inga kommentarer: