måndag, april 16

engagera sig eller låta bli..

Skulle jag verkligen kunna låta bli att engagera mig eller är det bara jag som tror att det ska gå? Hela mitt liv har jag ägnat mig åt olika typer av engagemang. Har alltid halkat in på något möte och vips så har jag tusen uppdrag och sätter det mesta i mitt liv åt sidan.

Det finns otaliga saker som har fått lida av ovanstående:
mina studier
mina vänner
min familj
mina pojkvänner
det mesta egentligen... även jag.

Jag avundas dem som lyckas balansera alla dessa saker. De som hittar formeln för det fär lagom engagemanget som ger livet ett mervärde inte bara mer av allt (främst stress).

Just nu väger jag mellan att vilja engagera mig ett år till eller att välja mig själv och min framtida yrkeskarriär och avstå från uppdrag (i alla fall de större som är på heltid). Hur ställer man sig till ett sånt val? Jag har lyckas ändra mig miljoner gånger. Pendlar mellan att bara vilja skita i allt vad engagemang heter till att känna suget efter att försöka förändra.

Hur väljer man sig själv? När det innebär att välja bort en del av sig själv. För det är engagemang för mig, det är en del av mig en del av min personlighet. Kan jag förneka det?

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: