söndag, april 15

lördagsmigränen

Det slår verkligen aldrig fel.

Varje vecka planerar jag in en massa roliga saker på helgen (särskilt lördagar) och varje (nästan) lördag vaknar jag upp med huvudvärk. En huvudvärk som håller i sig och inte låter sig slås bort av några ipren/reliv/alvedon utan helt enkelt botas med en tråkdag för mig med soffliggning och tidig sänggång till skillnad från den fantastiska utgången jag hade planerat och sett fram emot. Tilläggas bör att detta med huvudvärk har hängt mig med sen 4:an typ.

En fd kollega till mig berättade att han aldrig hade haft huvudvärk i hela sitt liv. Fan vad avundsjuk jag blev. Han kunde absolut inte heller förstår hur detta skulle kännas. Det kanske är som jag själv undrar över hur det känns att blöda näsblod, vilket aldrig jag har gjort.

Igår skulle jag och min vän Lisa på en klubb på TC men jag fick ringa och beklaga att så inte skulle bli fallet. Synd...jo verkligen. Jag ska satsa på att gå nästa vecka på klubb Kontra i stället och verkligen hoppas att huvudet håller.

Inga kommentarer: