torsdag, april 12

självterapi

Nu ska jag också ägna mig åt självterapi i form av en blogg. Jag kan väl inte vänta mig att någon annan än jag själv kommer att läsa det jag skriver. Eller? Och trots detta så väger jag mina ord, formulerar om mig så det låter bättre. Varför? Vet ej.

Jag börjar med ett nuläge så jag vet var jag ska starta.

Är just nu 28 år och bor i en studentlägenhet på Ålidhem i Umeå. I lägenheten bor två av de bästa "personerna" jag vet, min "fru" Helena och min katt Didi. I januari fick jag ut min lärarexamen som gymnasielärare, efter för många terminer av annat plugg. I dagsläget jobbar på Umeå studentkår som sektionskonsult vilket är ett förtroendeuppdrag. Är utan körkort men äger numera stålar som kan täcka kostnader för ett sådant. Civilstatus är singel men lite småkär, eller vad ska jag säga... min hjärta klappar extra när jag möter Han. Jag jobbar ofta för mycket och sover för lite vilket förstår mina helger. Igår klippte jag lugg på mig själv kl.0.30 med nagelsaxen så nu ser jag ut som en franskrysk Ronja Rövardotter. I maj ställer jag upp i kårvalet. I juni är det meningen att jag ska bli antagen på konstskola.

Nu har jag gjort en avsats. Resten följer.

Inga kommentarer: