måndag, april 23

skriv en blogg så kan vi snacka

För er som läser min blogg så kanske tanken har slagit er att jag gillar att blogga. Jag gillar att skriva av mig om det som annars bara stannar kvar i huvudet och håller mig vaken om nätterna. Mitt grubblande har fått ett nytt forum, mina reflektioner en ny plats.

Jag gillade min mammas kommentar när hon hade läst min blogg. Hon påpekade nämligen att andra skulle kunna läsa det jag hade skrivit då det ju låg helt öppet på internet. Hon tyckte att jag var väldigt personlig, sedan förstod hon att jag var medveten om detta och att det var halva (eller hela) poängen med bloggen.

Läsa andras bloggar har blivit ett nöje. Finns några som kollas dagligen efter nya inlägg. Det är ett nöje att följa någon annans liv. Mitt intresse för doku-allt-möjligt har hittat ett nytt hem i cyberrymdens galax. Där finner den stor tillfredställelse i allt från politiska inlägg, humor till en iblick i Hans liv. Bättre än så får man leta efter.

(tillägg: Jag frågade Han och fick svaret jag hoppats på. Jag kanske inte bygger en ny piedestal men sveket fanns aldrig. Jag ville inte tro på det heller och fick rätt. Det är viktigt att lita på sig själv inte på vad andra berättar. Lycklig igen.)

1 kommentar:

Lisa sa...

Tack för fikastund igår! Jag följer gärna ditt liv på bloggen men vill inte vara utan fikastunderna IRL :-)