onsdag, maj 9

inte hemma just nu

Sover på Berghem just nu. Det känns lite som semester då livet liksom gör ett uppehåll. Tyvärr är det inte så, vilekt jag inser varje morgon när jag får dra mig upp ur den varma sängen. Ögonlocken tunga som bly, benen ovilliga att röra sig. Är verkligen ingen morgonmänniska.

Kollade in lediga jobb på Triaden idag och inser att jobb är lika med pendling. Pendling är dock lika med tidiga morgonen, så se ovanstående. Det är ju helt hopplöst. Den dagen jag ska jobba ska jag bo bredvid mitt jobb. Jag ska kunna cykla dit på max 30 min annars får det va. Undrar vad regeringen tycker om det? Hur skulle de på AMS reagerar om jag lägger fram det som krav? Skulle nästan vara värt att testa. Utmana systemet.

Ansökt om nytt pass på polisen idag. Måste ju ha ett giltigt leg om jag vill klubba vidare i Ume´. Undrar vad de menar med "en neutral min"? Hoppas att min var neutral. Tyckte jag såg seriös ut fast ett stort skratt gömde sig bakom ögonen. Smilgropen var dock obefintlig. Luggen låg platt. Håret i tofs.


Han gav mig det jag önskat, men Han får gärna ge mer.

1 kommentar:

Lisa sa...

Sover på Berghem? Har du och "frugan" grälat? När ska vi gå på Rött igen och prata skit?!
Kram