onsdag, maj 2

tjejkompisar och pojkvänner

Jag undar vad som hände. Minns inte att det var såhär tidigare. Tyckte allt var mycket tydligare förr. Visst är det lite märkligt?

Om ni undrar vad jag babblar om så är det så att jag har börjat fundera på det här med vänskap mellan män och kvinnor. Va man verkligen så mycket kompis förr?

Jag hade ingen killkompis när jag gick i skolan. Va man med en kille (även om det bara var på rasten) så var man ihop. Punkt slut inget tjafs. Nu har jag både manliga vänner och bekanta. Vissa har jag hånglat med andra lite mer, men vi är vänner...inget mer. Lite lurigt är det dock att veta när man börjar en sådan relation med det motsatta könet var den relation kan tros sluta...som kompis eller mer.

Och lurad har man blivit. Både en eller annan gång.

Jag förespråkar därför att vi återgår till det som var förr. Jag har mina tjejkompisar (ett koncept jag fortfarande utövar) och de killar jag umgås med (även utanför rasten) är potentiella till något mer (inte mindre). Deal?!


Han och jag är inte kompisar

Inga kommentarer: