torsdag, maj 17

ledighet som varar längre

Skönt att vakna upp utan väckarklocka. Lite för sent dock men ganska utsövt. Seg i huvudet men pigg i kroppen. Jag gillar när våren styckar upp mina arbetsveckor med långhelger. Det ger mig möjlighet att komma i kapp med mitt liv (fram för allt disken, städningen...jag allt det där roliga). Önskar att hösten kunde få några av vårens frihetsdagar så det inte skulle kännas lika mörk och seg när man går mot mörkrets förbannelse. Kankse borde lägga en motion om detta till regeringen "Kära statsminister Reinfeldt. Jag undrar om vi kan Kristus kan flyga till himmelen i oktober i stället. Mvh Vill-ha-långhelg-på-hösten". Hoppas det funkar.

Jobbet är annars lite segt. Skriver en rapport som tar evighet att skriva. Svårt att hitta orden. Svårt att formulera tvetydigheten i åsikterna. Ska vara inne på söndag.

Förhandlingen fortgår. Jag vet inte vad jag vill. Jag vet vad jag inte vill. Vi får se.

Ikväll blir det spel med frugan & Co. Lite mys, men då utan fru.

Inga kommentarer: